У рамках розбудови системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в К-ПНУ навчально-методичний центр забезпечення якості освіти спільно з його структурними підрозділами (заочний і навчально-методичний відділи) та за сприяння заступників деканів факультетів з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти здійснював опитування здобувачів вищої освіти І курсу освітнього ступеня «магістр» денної та заочної форм навчання через анкету «Визначення ступеня поінформованості студента про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок та критерії оцінювання навчального компоненту освітньої програми (навчальної дисципліни/практики/курсової/дипломної роботи)». Анкета розміщена на офіційному вебсайті навчально-методичного центру забезпечення якості освіти К-ПНУ в розділі «Система внутрішнього забезпечення якості вищої освіти» (URL : http://nmz.kpnu.edu.ua/sys-vn-zab-vak/anketuvannia/anketv/). Участь в анкетуванні, що відбувалося з 29 вересня по 06 жовтня 2020 р. (заочна форма) та з 05 по 12 жовтня 2020 р. (денна форма), взяли 142 здобувачі вищої освіти.Аналіз отриманих результатів засвідчив, що більшість здобувачів вищої освіти вишу (63%) дізналися про навчальну дисципліну та викладача (викладачів), які забезпечують її викладання, на першому занятті (face to face), 8% – із силабусу/робочої програми навчальної дисципліни, розміщених на вебсайті університету (факультету/кафедри), 7% – від однокурсників.Важливо продовжувати роботу з інформатизації освітнього процесу університету, вдосконалення інформаційних пакетів освітніх програм/спеціальностей та здійснення їх популяризації серед здобувачів вищої освіти вишу.
Під час опитування 31% респондентів зазначили, що інформацію про аудиторні заняття, самостійну роботу, виконання індивідуальних письмових завдань (рефератів, курсових, контрольних робіт), критерії оцінювання вони отримували безпосередньо перед кожним наступним навчальним заняттям чи видом навчальної роботи, а 69% – заздалегідь на початку вивчення курсу.
На запитання «Чи зрозуміла Вам анотація навчальної дисципліни як коротке загальне повідомлення про неї, її місце в програмі навчання тощо?» здобувачі вищої освіти (89%) відповіли позитивно.
Важливим для нашого опитування є поінформованість здобувачів вищої освіти про мету і завдання навчального курсу, що має позитивний вплив на якість його засвоєння. У результаті 92% респондентів надали свої позитивні відповіді.
У рамках опитування 85% здобувачів вищої освіти університету у своїх відповідях підтвердили наявність проведення з ними відповідної роботи гарантами освітніх програм, науково-педагогічними працівниками та завідувачами відповідних кафедр щодо ознайомлення з переліком і змістом визначених освітньою програмою компетентностей та очікуваними результатами навчання (знання, уміння, навички, що можна продемонструвати після завершення вивчення даного навчального компоненту освітньої програми).
Під час освітнього процесу дуже важливим є ознайомлення здобувачів вищої освіти з вимогами вивчення навчальної дисципліни (щодо відвідування, норм поведінки на заняттях, використання електронних девайсів, дотримання вимог виконання письмових робіт, умов допуску до форм підсумкового контролю тощо). Підтвердженням належної якості організації освітнього процесу в К-ПНУ є отримання високих показників відповідей респондентів – 95,7%.
У К-ПНУ оцінювання рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за національною шкалою та шкалою ЄКТС. Важливим результатом опитування є інформація про те, що 87% студентів ознайомлені із системою оцінювання навчальних дисциплін та вимогами до неї.
Позитивним доповненням до попередніх відповідей є результати здобувачів вищої освіти на запитання «Чи відомі Вам і зрозумілі критерії оцінювання робіт, можливість та алгоритм покращення оцінок?», де 82% відповіли позитивно.
Здобувачі вищої освіти оцінюють рівень інформування про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок та критерії оцінювання як високий – 82% (інформація доведена вчасно й доступно), середній рівень (інформація доведена невчасно або є неповною, не завжди зрозумілою), – 18%.
Опитування серед здобувачів вищої освіти І курсу освітнього ступеня «магістр» денної та заочної форм навчання й отримані результати оцінювання засвідчили, що студенти поінформовані про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок та критерії оцінювання навчального компоненту освітньої програми (навчальної дисципліни/практики/курсової/дипломної роботи), а також вказали на коло виробничих питань, для вирішення яких необхідно ухвалити термінові управлінські рішення.
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти